CV-SKOLA
Tips för att skriva ett bättre CV
Vad skall ett CV innehålla?
Standardmässigt brukar man säga att ett CV ska innehålla följande rubriker.
- Personuppgifter
- Arbetslivserfarenheter
- Utbildningar
- Projekt/Certifiering
- Referenser
Utöver detta bör du även ha med för att ge arbetsgivaren en bättre bild av vem du är:
- Titel
- Sammanfattning
- Kort om mig
- Kunskaper
Sen såklart ett personligt brev
Du ska använda ditt personliga brev till att beskriva, mer utförligt, varför du är intresserad av tjänsten och varför du passar så bra för den. Du kan se ditt personliga brev som en kort, intressant historia, som gör att arbetsgivaren blir extra intresserad av just dig. Tänk på att ha ett unikt personligt brev till alla olika jobb du söker och att koppla innehållet i brevet till tjänsten.
Lycka till!
Uppfinn inte hjulet en gång till
Det finns en rad alternativ på webben där du får bra hjälp, tips, råd och mallar att fylla i och att ladda ned.
Här några exempel.